Friday 14 December 2012

Soal Jawab Raisha tentang LI

Assalamualaikum wbt...

entry kali ini Addin mau kongsi pasal LI yang bakal Addin jalani tidak lama lagi...
LI yang bakal Addin jalani ini sebenarnya sangat menguji kekuatan minda dan iman...
sebab tulah selain memanggil Latihan Industri, Addin juga panggil LI dengan Latihan Iman...

Belum LI lagi sudah banyak dugaan yang Addin dapat...sabar jelah..
bila cakap soal sabar sebenarnya bukan senang seseorang tu nak sabar..almaklumlah sabar itu sebahagian dari iman...Iman Addin nie takdelah kuat mana..tapi alhamdulillah Addin tau lah beza antara baik dan buruk..


Seperti ayat kat atas tu...
untuk mencari penyelesaian pada permasalahan yang ada itu bukan soal yang mudah...lagi-lagi apabila kita harus berlawan seorang diri sementara yang lain tiada kepercayaan terhadap kita...
Mau sabar lagi dimana kesedihan yang sangat menggunung...

Okaylah..sebelum Addin membebel lagi panjang sebenarnya Addin nak cuma nak share yang Addin sudah dapat LI di Puchong...
alhamdulillah berkat bantuan lecturer Addin, Encik Rahim yang tolong dapatkan...Addin sangat gembira semasa lecturer kata bahawa syarikat yang dia suggest di Puchong itu adalah salah satu syarikat untuk buat robot di Malaysia. Nao H25 Humanoid Robot

Untuk pengetahuan kalian, Addin merupakan pelajar course Mekatronik. Dimana dalam course tersebut terbahagi kepada 3 bidang paling utama iaitu : 
♥  Mechanical  

♥  Electronic  

♥  Progaramming  
Nahhh...cukup untuk hasilkan robot kan ...

Tapi sangat menjadi masalah buat Addin kerna kakak-kakak Addin kurang percaya sama syarikat yang lecturer Addin suggest. Walhal pada permulaannya semuanya mengatakan kata SETUJU!!!

Hal ini buat Addin sangat sedih dan terus sedih...Addin sangat meminati robot sejak Addin masuk Sekolah Teknik dulu...yang suggest Addin ambil mekanikal juga kakak Addin kerna dulu Addin bingung mau pilih Mechanical, Electical  atau Civil Engineering. Cuma ada 3 course saja di sekolah itu jadi kakak Addin mencadangkan ambil saja course Mechanical memandangkan kakak dan abang Addin yang lain sudah berjaya dengan cemerlang dalam course itu. Makanya di situ Addin timbul rasa minta yang sangat mendalam kepada robot apabila Cikgu Rizal (cikgu kimia) memperkenalkan Addin terhadap robotik. 

Tapi mau bagaimana, mereka kurang keyakinan terhadap syarikat itu .....
tidak mengapa lah..Addin tak kisah kot....Biarlah =(
Dan sekarang Addin lagi pusing memikirkan soal LI. Tinggal 2 hari saja lagi Addin harus dapat tempat dan daftar ke Unit LI. MasyaAllah!!! 2 hari itu terlalu singkat!! Kalau 2 minggu Addin masih bole terima..tetapi 2hari ???!!!!
Doakan kejayaan Addin ya.. Semoga juga rakan sekuliahan Addin semuanya Cemerlang..Ameen

No comments:

Post a Comment

Dah datang tu rajin-rajin lah comment okayyy! =D