Sunday 16 December 2012

~Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia~

Assalamualaikum WBT sahabat2 semua...

sebelum itu Addin nak ucap terima kasih banyak-banyak kerna anda sudi membaca blog Addin yang tak seberapa ni...Almaklum,, baru berblogger =)

Entry kali ini Addin nak kongsi sedikit tentang Kubur yang setiap hari memanggil kita sebanyak 5 kali!!
Banyak tu!!! 

Jadi sebagai manusia yang lemah..kita hanya hamba Allah...banyak-banyaklah beramal untuk pesiapan di akhirat nanti...Yelah,,kita tak tau bila kita akan kembali kepadaNya...


Baiklah, kubur akan menyeru manusia seperti :

1. Aku rumah yang terpencil, maka senanglah dengan membaca Al-Quran

2. Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu solat malam.

3. Aku rumah penuh tanah dan debu, bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.

4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.

5. Aku rumah pertanyaan Mungkar dan Nangkir, maka banyaklah bacaan "Laa illa ha illallah, Muhammadur Rasulullah" supaya anda dapat menjawap jawapan kepadanya.

Jadi entry kali ini adalah untuk peringatan kita bersama...

Yang baik datang dari Allah SWT dan yang buruk itu juga datang dari Allah atas kelemahan diri saya sendiri..

Waallahualam.

No comments:

Post a Comment

Dah datang tu rajin-rajin lah comment okayyy! =D